Els de fora i els d'aquí Els de fora i els d'aquí

Els de fora i els d'aqu‪í‬

Què volem dir quan parlem d'immigració i d'integració?

    • 9,99 €
    • 9,99 €

Descripción editorial

Què volem dir quan parlem d'immigració, de nouvinguts, d'integració?

Les xifres són molt clares: a Catalunya, dos de cada tres ciutadans són immigrants o fills d'immigrants. I aquí, com arreu d'Europa, assistim a un ascens de l'extrema dreta impulsat pel seu discurs xenòfob, que posa en risc la garantia dels Drets Humans i la mateixa democràcia al continent. Tot i el risc de fractura social, governs locals, regionals i nacionals emprenen polítiques discriminatòries a partir de la vinculació de la immigracio amb la inseguretat ciutadana, els salaris baixos o la saturació dels serveis públics.

Què passa quan un ajuntament posa restriccions a l'empadronament de la població estrangera en situació irregular? Com podem treballar perquè no s'associï la immigració amb la delinqüència? Des de la seva extensa experiència acadèmica sobre les relacions interculturals i l'ètica de la ciutadania en diverses universitats d'arreu del món, Norbert Bilbeny exposa de manera diàfana els avantatges de la immigració en tots els àmbits i com el fet de conviure i ajuntar cultures diferents enriqueix un país.

I, per desmentir la falsa dicotomia de l'ells i el nosaltres i aturar el perillós enfrontament entre els d'aquí i els de fora, aquest llibre proposa vies de diàleg per construir una veritable ciutadania universal que preservi els drets i els deures de totes les persones, el nostre repte social més gran com a país.

GÉNERO
No ficción
PUBLICADO
2024
26 de septiembre
IDIOMA
CA
Catalán
EXTENSIÓN
208
Páginas
EDITORIAL
LA MAGRANA
INFORMACIÓN DEL PROVEEDOR
PENGUIN RANDOM HOUSE GRUPO EDITORIAL, SAU
TAMAÑO
1,8
MB
El torbellino Kant El torbellino Kant
2024
La vida avanza en espiral La vida avanza en espiral
2016
Ética Ética
2012
Universo y sentido Universo y sentido
2025
Moral barroca Moral barroca
2022
La enfermedad del olvido La enfermedad del olvido
2022