La passadora La passadora

La passadora

    • 4,5 • 4 valoraciones
    • 9,99 €
    • 9,99 €

Descripción editorial

Torna Laia Perearnau, autora de Francesca de Barcelona, amb una novel·la històrica impressionant. La història d'una dona que arriscava la vida per ajudar a travessar la frontera per les muntanyes.

Acabada la Guerra Civil, a Bescaran, un poblet de l'Alt Urgell, els del bàndol guanyador dominen el poble i la família de la Sol les està passant magres perquè el seu pare ha hagut de fugir i refugiar-se a França. Un dia, en un camí d'alta muntanya, topa amb un perillós contrabandista i és testimoni de com viola i assassina una jueva que fugia de la guerra d'Europa. Després d'això, és ella qui ha de fugir i amagar-se entre un grup de contrabandistes a Andorra. Allà coneixerà el món dels passadors i, mentre el Tercer Reich avança fins a la frontera i escampa el terror al seu pas, anirà descobrint que entre els contrabandistes hi ha gent disposada a arriscar la vida per salvar persones que fugen dels nazis.

En una història commovedora, plena d'acció i basada en fets reals, Laia Perearnau reivindica el paper menystingut i oblidat que van tenir les dones en les xarxes de resistència durant la Segona Guerra Mundial, alhora que s'endinsa en la figura poc coneguda dels passadors, que van ajudar a evadir pilots, soldats, jueus i resistents al règim de Hitler.

GÉNERO
Ficción y literatura
PUBLICADO
2024
21 de febrero
IDIOMA
CA
Catalán
EXTENSIÓN
448
Páginas
EDITORIAL
Columna CAT
INFORMACIÓN DEL PROVEEDOR
Editorial Planeta, S.A.U.
TAMAÑO
1,8
MB

Reseñas de clientes

llaç rosa ,

Una història d’heroïnes anònimes

Es la segona novel.la d’aquesta escriptora que llegeixo i també em va agradar moltíssim. Es podria dir que aquesta també es una novè.la històrica, però potser tot el que hi passa està massa recent en la memòria de tots els de la meva generació.
Aquesta vegada ens parla d’una heroïna anònima, com ho son quasi totes les dones que ho van ser durant segles a qualsevol guerra.
La història ens situa a principis dels anys 40, a un poble de Catalunya a l’alta montanya, molt a prop d’Andorra, on hi viu la Sol, una joveneta que mica en mica s’ha anat fent conscient que la seva familia ha perdut la guerra. Empesa pel que s’hi va trobant, es va involucrant amb una red contrabandistes i així es com l’autora et va endinssant en una història que no pots parar de llegir. Hi trobem de tot, amistat, lleialtat, traïdoria, amor, desamor, aventura, una mica de ficció i força realitat.
En resum, mooolt recomenable, molt adictiva i molt ben escrita pel meu gust.

rosasança ,

Part de la nostre història.

M’ha encantat, gràcies Laia.

Francesca de Barcelona Francesca de Barcelona
2022
La pasadora La pasadora
2024
Francesca de Barcelona Francesca de Barcelona
2024
La pasadora La pasadora
2025
Les noies de Sants Les noies de Sants
2024
El batec del mar El batec del mar
2023
Amor a l'art Amor a l'art
2021
La muntanya del tresor La muntanya del tresor
2024
La Germandat de l'Àngel Caigut La Germandat de l'Àngel Caigut
2024
Nascuda de Venus Nascuda de Venus
2024