Limónov Limónov

Limónov

    • 11,99 €
    • 11,99 €

Descripción editorial

Una novel·la biogràfica o biografia novel·lada que reconstrueix la vida d’un personatge real que sembla que hagi sortit de la ficció.

Aquesta novel·la biogràfica o biografia novel·lada reconstrueix la vida d’un personatge real que sembla que hagi sortit de la ficció. Amb un periple vital inversemblant, Limónov permet a Carrère traçar un retrat contundent de la Rússia dels últims cinquanta anys alhora que indaga sobre les paradoxes de la condició humana. Poeta i cercabregues, Limónov va freqüentar els cercles clandestins de l’URSS, es va veure obligat a exiliar-se a Nova York (on va viure com un rodamon i va ser majordom d’un milionari) i després a París, on va agafar notorietat pública amb una novel ·la escandalosa sobre les seves aventures pel costat fosc novaiorquès; d’allí va passar als Balcans, on va recolzar fins a les últimes conseqüències la causa sèrbia, i després va tornar a la Rússia postcomunista amb la intenció de fundar un partit nacional bolxevic que acabaria prohibint-se. Va acabar a la presó, acusat de temptativa de cop d’estat, on va tenir una experiència mística, i, en sortir, es va convertir en un ferm opositor a Putin.

Ambigu, esmunyedís i estrambòtic, aquest personatge fascinant i detestable a parts iguals es va convertir en el protagonista d’aquest llibre esplèndid, que el 2011 va ser guardonat amb el Premi Renaudot, el de la Llengua Francesa i, en especial, el Prix des Prix.

GÉNERO
Biografías y memorias
PUBLICADO
2025
14 de mayo
IDIOMA
CA
Catalán
EXTENSIÓN
396
Páginas
EDITORIAL
Editorial Anagrama
INFORMACIÓN DEL PROVEEDOR
Distribuidora Digital de Libros S.A
TAMAÑO
1,1
MB
Pica't al cor Pica't al cor
2019
No plorar No plorar
2015
El crim del comte Neville El crim del comte Neville
2017
El llibre de les germanes El llibre de les germanes
2025
Barbablava Barbablava
2014
D13 D13
2023